måndag 13 november 2017

Hästmorsa




Ingen förstår hur det gått till men vår dotter, mitt barn älskar hästar. Och jag som aldrig varit bekväm runt en häst. Men så har det varit sen hon var typ ett år.
.
När vi åkte förbi en häst skrek hon och pekade HÄÄ HÄÄ HÄÄ.




När hon var kanske 5 år, tänkte jag att jag måste försöka att förstå hennes intresse, och framför ville jag se henne med hästarna. Så jag anmälde henne och mig till ett sommarläger på tre dagar. Det hette "igång-sättning".

Ja skratta ni hästmänniskor, men den här mamman trodde det handlade om igångsättning av nybörjare, men det var igångsättning av hästar efter sommarvilan...

I vilket fall slutade det med migrän. Jag som tänkt mig få uppleva och förstå tjusningen med att sitta på en häst hamnade efter två dagar istället i sängen. Med stor möda lyckades jag ta mig iväg den tredje dagen för att äntligen få titta på min flicka när hon pysslade och red. Och liksom uppleva hennes glädje.



Jag blir aldrig någon hästtjej. Även om jag nån gång ska prova rida igen. Men skjutsa kan jag i alla fall.

Och den där harmonin och lyckan som finns hos vår flicka när hon är runt hästar.

Den är magisk.


/M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar