måndag 6 november 2017

Fortsätter mycket gärna - om jag får

Inom Kristdemokraterna i Västmanland pågår nu arbetet med att ta fram namn och ordning på listan till valet till regionfullmäktige (landstingsfullmäktige). Bland annat ska medlemmarna göra ett rådgivande provval.
.
I helgen har jag fyllt i mina uppgifter till provvalet och därmed helt bestämt mig för att jag vill fortsätta en mandatperiod till. Om jag får. För medlemmarna och väljarna.
.
Att utifrån kristdemokratiska värderingar, mina erfarenheter och den kunskap jag träffar på genom alla härliga människor, få vara med och påverka vårt fantastiska Västmanland - det är mycket svårt, men lika roligt och inspirerande. Och viktigt.
.
Mitt och min grupps arbete har faktiskt spelat roll - att vuxna personer med dyslexi nu har tillgång till hjälpmedel är ett exempel.
.
Jag känner mig långt ifrån färdig.
.
Hur listan med personer ska se ut bestäms slutgiltigt på ett medlemsmöte i januari 2018 - men det kommer ett förslag innan dess.
.
Att få toppa listan är en viktig bit på vägen för att få fortsätta som gruppledare och regionråd. Men det framför allt väljarna som med sina valsedlar och kryss avgör.







Bilderna i färg är från valen 2010 och 2014.
.
Tror glasögon på är bättre.







/M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar