fredag 17 november 2017

Blommor och hembakad limpa ska nog få regionrådet på fötter igen

Lite rasslig har jag varit den här veckan, inget allvarligt och delvis förväntat. Därför hade vi planeringsmöte hemma hos mig idag, Nilla (politisk sekreterare) och jag.




Ett köksbordssamtal.

Trots att jag var klen igår så lyckades jag röra ihop en limpa inför dagens möte. Det är så enkelt recept så det kan faktiskt exakt alla klara av!
.
Läs receptet, handla, läs receptet igen, rör ihop, häll i formen, sätt i en baktermometer och in i ugnen. Verkligen busenkelt! Och som bonus mycket gott. Jag brukar avstå pomeransskal. Havrekärnor och solroskärnor kan bytas ut mot pumpakärnor eller russin eller nåt, men det kanske är överkurs :)
.
Receptet finns (eller fanns) på Risentas förpackning av chiafrön.


Inplanerat var dock inte att Nilla skulle ha så vackra blommor med sig. Jag blev verkligen jätteglad! Att vi sedan kom fram till en massa bra saker inför nästa års Almedal och sedan valrörelse gjorde inte morgonen sämre. En viktig och riktig energikick helt enkelt.


Snart måndag, då är det minst 100% som gäller igen.


Jo, jag hade köpt några såna här också och bjöd på, lakrits-choklad. De fanns på apoteket och räknas därför som medicin, man kan också ta dem i förebyggande syfte.



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar