onsdag 6 september 2017

Det hände på Steam




Förra veckan var jag på konferens på nyöppnade Steam Hotel i Västerås. Inredning, miljö och känsla är verkligen något utöver det vanliga. Och står i skarp kontrast mot det vita stilrena som vi vant oss vid det senaste decenniet.

Med på konferensen var politiker och chefer från hela länet. Vi pratade bl a om framtidens sjukvård.



Jag kom i liiiite för god tid på morgonen, men valde det framför att promenera i ösregn. Det gav mig tid till att sjunka ner i sofforna en stund. Och fotografera så ni skulle få se.







Förutom att det var premiärbesök på Steam Hotel så blev det också lite nypremiär i form av en paneldiskussion. Det kommer det bli många av kommande året.



Ämnet var "digitalisering". Det är mycket hett inom offentlig sektor just nu och ses som räddaren för att vi ska få pengar och personal att räcka till för all skola, vård och omsorg framöver.

Jag ser allvarlig ut mellan karlarna - men koncentrerad är nog mer rätt.

Vi hade fått frågorna i förväg - den fråga jag fick var: Behövs/ krävs det ett stöd nationellt för att få fart på utvecklingen och hur skulle det i så fall se ut?

Det var verkligen roligt att få vara med i den här diskussionen - eftersom det här är en fråga jag gärna pratar om - eller så var det därför jag fick vara med :)

Och jo, jag tror det kommer behövas nationell styrning, om vi vill att utvecklingen ska gå fort och om vi vill att landets 290 kommuner och 21 landsting ska välja liknande system.





Coolt ställe är det verkligen!

Visst är det fint med alla lyktorna i taket? Kanske går att låna den idén på något vis.


/M






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar