söndag 16 juli 2017

Idag är det min födelsedag - här är första bilden på mig






Jag tog och frågade mamma och pappa vad de kom ihåg från dagen då jag kom ut.

Mamma och farmor plockade hallon 16 juli, när jag först började ge mig till känna. De skjutsade hem farmor utan att berätta vad som var på gång och åkte sen upp till sjukhuset.

De fick vänta till morgonen därpå innan jag kom ut.

Jag hade fått för mig att pappa inte var med inne på förlossningen, men det var han visst det.

Jag frågade vad han kom ihåg. Det var kanske som för de flesta att man minns mer alla känslor än vad som egentligen hände, men han mindes han hade tittat på mig och tänkt: hon ser frisk ut. Och sedan frågat: Får jag hålla. Svaret var; Nej.








Lite kul med bilden tycker jag. Det har hänt lite med sjukhussängarna sedan dess och frågan är om telefoner rullas in på salar alls längre.

Just den där användes för att ringa till mormor Herta för att berätta att det tittat ut en liten tjej.

Om några veckor ska jag vara med på ett arbetspass på förlossningen. Det känns viktigt. Jag hoppas få en bild av hur arbetet är.




/M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar