onsdag 24 maj 2017

Nilla presenterar senaste nytt från riksdagen!




Det var inte igår... eller det var det faktiskt

... som jag fick en privat rundvisning av vår fina riksdag! Tack Larry Söder.

Sist jag var i riksdagen gick jag i gymnasiet för en sådär 24 år sedan!

Och vem är då jag som gästar Malins blogg?

Jag heter Gunilla Kuul Jonsson, kallas gärna Nilla och är Malins och Kristdemokraternas nya politiska sekreterare i Västmanland.

Ett jättespännande uppdrag och arbete väntar mig, och besöket på vår riksdag var en introduktion där jag fick en uppfräschning av mina gamla kunskaper och 800 nya kunskaper👍



Lunchen intogs på riksdagens restaurang där partierna har sina fasta bord. Granne med oss satt Jan Björklund, han var sig lik från tv men kanske hade fått några gråa strån extra så här i budgettider.

Ebba Busch Thor var tyvärr inte på plats så jag passade på att kika in i hennes rum som speglade hennes stil bra; stilrent, sobert och kvinnligt. Det gillade jag!

Just igår var vår riksdag nästan tom på folk. Dag innan röd dag slutar många tidigare, så jag fick möjligheten att sätta mig ostört i pressrummet och uttalade några nyheter som:

- Det ser ut att bli fint väder hela helgen, så packa picnic korgen och ta med familjen ut i naturen. Det är nu det är som vackrast!


Bästa hälsningar från Nilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar